איימן עודה: "אני מכיר את שני הפלגים במגזר הליטאי" • האזינו

דוד לזר No Comments on איימן עודה: "אני מכיר את שני הפלגים במגזר הליטאי" • האזינו
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה המשיך גם הבוקר (ראשון) לתקוף בחריפות את יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג, זאת לאחר שאמש הוא אמר כי "בוז'י לא ראוי להיות יו"ר האופוזיציה, הוא צל חיוור של נתניהו".

הבוקר אמר עודה למרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' כי "הרצוג, כיו"ר האופוזיציה צריך לשים אלטרנטיבה מדינית ואזרחית, נתניהו תוקף את האוכלוסייה הערבית, ביום הבחירות ובנאום דיזינגוף, ובוז'י לא מבין שהוא צריך להגן על האזרחים הערבים".

עודה הוסיף כי לדבריו, "אם האוכלוסייה הערבית לא תהיה לגיטימית במדינה, השמאל לעולם לא יגיע לשלטון".

"כולם יודעים שאין פתרון אמיתי מעבר לשתי מדינות, והוא הרצוג – הוא צל חיוור של נתניהו. ביבי צריך להגיד לו תודה, כי הרי הוא לעולם לא יצליח להרכיב ממשלה. ומבחינת ביבי הרצוג כיו"ר האופוזיציה הוא הקל ביותר ולכן עדיף לו שהוא יישאר", אמר עודה.

האם בתוך ליבך אתה מאמין שיום אחד יבוא ותשלטו פה? "לשלוט? אני מחפש שליטה אזרחית לא משנה לי יהודי ערבי אלא מה המצע שלו. אני מאמין שלא תהיה אלטרנטיבה אמיתית במדינה מבלי שותפות אמיתית של יהודים וערבים עם שלום ודמוקרטיה".

לדבריו של עודה, "עמוק בלב אני מאמין בבן אדם, לא בצבע ולא בלאום, לא חשוב מאיפה הוא הגיע, אלא רק שיהיה מישהו הגון. בלי גזענות".

מה אתה חושב על ההסתה הערבית נגד ישראל? "קראתי את ספר האזרחות החדש ואני יודע מי מסית, וכך כתוב שם: "אזרחי ישראל הערבים מבצעים פיגועים נגד יהודים", כל בר דעת יודע מי המסית האמתי".

עוד הוסיף עודה כי "כל ראשי השב"כ אמרו שאין קבוצה לאומית יותר מאופקת כמו האוכלוסייה הערבית, הם לא רצחו ראש ממשלה, והנה, הערבים יודעים 2 שפות, והיהודים יודעים רק שפה אחת".

לסיום קינח עודה את השיחה בניסיון להראות שהוא מכיר הייטב את המגזר החרדי. "אני יכול לספר לך גם על החסידים וגם על הליטאים", לביא לא נשאר חייב והשיב לו: "כמה פלגים יש בליטאים?", עודה ניסה את מזלו וענה, "יש שני פלגים עיקריים בתוך הליטאים, ואני יכול לזהות אותם לפי הלבוש. אבל בא נגש אל העיקר".

האזינו לראיון המלא:



0 תגובות